VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

společnost Detoxikuj život s.r.o.
IČO: 06450261
se sídlem Kaprova 42/14, Staré město, 110 00, Praha 1
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 281963
Pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese
 www.barboraenglischova.cz

1.   ÚVODNÍ USTANOVENÍ
 
1.1    Tyto obchodní podmínky (ve smyslu § 1751 zákona č. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, dále jen „občanský zákoník“) společnosti Detoxikuj život s.r.o., IČO 06450261, se sídlem Kaprova 42/14, Staré město, 110 00, Praha 1 (dále jen „Prodávající“) platí pro nákup v internetovém obchodě „Detoxikuj život“ prostřednictvím webového rozhraní umístěného na internetové adrese www.barboraenglischova.cz (dále rovněž jen „webové rozhraní“) provozovaném Prodávajícím.
 
1.2    „Kupující“ je spotřebitel nebo podnikatel uzavírající s Prodávajícím kupní smlouvu prostřednictvím webového rozhraní.
 
1.3    Obchodní podmínky vymezují a upřesňují základní práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího. Kupující zasláním objednávky a dále též potvrzením ve webovém rozhraní současně stvrzuje, že akceptuje tyto obchodní podmínky a že se s nimi seznámil.
 
1.4    Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Za „kupní smlouvu“ se zde označuje jakákoliv smlouva, uzavřená dle těchto obchodních podmínek, jejímž předmětem je dodávka zboží nebo poskytnutí služby objednané prostřednictvím webového rozhraní (společně podle povahy věci dále jen „zboží“ případně „věc“). Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Odchylná ustanovení v kupní smlouvě mají vždy přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
 
1.5    Znění obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Práva a povinnosti stran se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly.
 
1.6    Veškeré smluvní vztahy se řídí obchodními podmínkami a vztahy jimi neupravené občanským zákoníkem, a je-li smluvní stranou spotřebitel též zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
 
1.7    V případech, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, nebo je právnickou osobou, neuplatní se na ni ochrana spotřebitele dle těchto obchodních podmínek, zejména se neuplatní příslušná ustanovení článku IV – Odstoupení od kupní smlouvy.
 
1.8    Na základě registrace Kupujícího provedené na webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
 
1.9    Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.
 
1.10 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
 
1.11 Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo pokud uživatelský účet nevyužívá po dobu delší než 365 dnů.
 
1.12 Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
 
2.   CENA ZBOŽÍ, OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
 
2.1    Veškerá prezentace prodávaného zboží umístěná na webovém rozhraní je informativního charakteru, a Prodávající proto není povinen ohledně tohoto zboží uzavřít kupní smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
 
2.2    Ceny zboží jsou uvedeny včetně veškerých daní (včetně DPH) a souvisejících poplatků, včetně nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Prodávající si vyhrazuje právo na opravu chybné kupní ceny zboží před přijetím objednávky, zjistí-li, že zboží bylo nabízeno za chybnou cenu; v takovém případě je Prodávající povinen vyrozumět Kupujícího o správné ceně zboží a Kupující má v takovém případě právo novou kupní cenu zboží akceptovat, nebo objednávku zrušit (v takovém případě k uzavření kupní smlouvy nedojde).
 
2.3    Kupující provádí objednávání zboží prostřednictvím webového rozhraní. V případě, že má Kupující zřízen uživatelský účet, můžete učinit objednávku jeho prostřednictvím. Způsob tvorby objednávky je totožný jako v případě Kupujícího bez uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje.
 
2.4    Objednávka musí vždy obsahovat přesný název objednaného zboží (případně číselné označení zboží), počet kusů zboží, zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje Kupujícího (jméno a příjmení, adresu pro doručování, telefonní číslo, e-mailovou adresu).
 
2.5    Závaznou objednávku Kupující podá prostřednictvím tlačítka „Odeslat objednávku zavazující k platbě“. Údaje uvedené v závazné objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné. Před zasláním objednávky Prodávajícímu je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky Kupující vložil, a to i s ohledem na možnost Kupujícího zjišťovat a opravovat případné chyby vzniklé v souvislosti se zadáváním dat do objednávky. Před stiskem tlačítka „Odeslat objednávku zavazující k platbě“ musí Kupující potvrdit, že souhlasí s obchodními podmínkami, v opačném případě nebude možné vytvořit objednávku.
 
2.6    Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení objednávky potvrdí Kupujícímu, a to na elektronickou adresu (e-mail) Kupujícího uvedený v objednávce.
 
2.7    Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká (tj. kupní smlouva je uzavřena) doručením přijetí objednávky (akceptací, dále jen „přijetí objednávky“), jež je Prodávajícím zasláno Kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu Kupujícího, a pokud by k tomuto nedošlo, tak úhradou celé kupní ceny nebo převzetím objednaného zboží Kupujícím, dle toho, co nastane dříve. Přijetí objednávky (akceptace) může být součástí potvrzení o obdržení objednávky (pokud je to v potvrzení výslovně uvedeno), nebo může po tomto potvrzení následovat samostatně.
 
2.8    V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůže Prodávající objednávku potvrdit (například z důvodu objednání momentálně nedostupného zboží nebo objednání nedostupného počtu kusů), bude kontaktovat Kupujícího a zašle Kupujícímu nabídku na uzavření kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí.  
 
2.9    Má-li Prodávající pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky (např. z důvodu množství zboží, výše kupní ceny, či předpokládaných nákladů na dopravu zboží atd.), může Kupujícího dodatečně kontaktovat za účelem jejího ověření a dodatečného potvrzení. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout tímto způsobem neověřenou objednávku. Na takovou objednávku se potom hledí, jako by nebyla podána.
 
2.10 Kupní smlouvou se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu zboží uvedené v objednávce a Kupující se zavazuje toto zboží od Prodávajícího či jím zvoleného přepravce převzít a zaplatit Prodávajícímu kupní cenu zboží uvedenou v objednávce. Kupní cenou se rozumí i náklady spojené s dodáním zboží a případné poplatky související se zvoleným způsobem platby, jejichž výše je uvedená ve webovém rozhraní a bude uvedená v objednávce a v jejím přijetí.
 
2.11 Prodávající upozorní Kupujícího, pokud cena uvedená u zboží ve webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání již není aktuální. Pokud Kupující nesouhlasí se zvýšením ceny, Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy.
 
2.12 Kupující může zrušit objednávky dosud nepotvrzené Prodávajícím telefonicky nebo emailovou zprávou na kontaktním telefonním čísle, resp. emailové adrese Prodávajícího. Všechny objednávky přijaté Prodávajícím jsou závazné. Pozdější zrušení objednávky je možné pouze po dohodě s Prodávajícím. Pokud je takto zrušena objednávka zboží, ohledně kterého nejde odstoupit od smlouvy, má Prodávající nárok na náhradu nákladů, které již v souvislosti s kupní smlouvou vynaložil, a to v paušální výši 100,- Kč.
 
2.13 Prodávající si vyhrazuje možnost odstoupení od uzavřené kupní smlouvy v případě, že si Kupující objednal zboží na základě této kupní smlouvy, jehož cena byla zjevně nepřiměřená hodnotě tohoto zboží a je tedy zjevně chybná (například v ceně chybí nebo přebývá cifra). Prodávající může takto odstoupit od kupní ceny pouze v případě, že tato zjevně nepřiměřená cena uvedená na webovém rozhraní byla způsobena nevědomě.
 
2.14 Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
 
 
3.   PLATEBNÍ A DODACÍ PODMÍNKY
 
3.1    Kupující má možnost zaplatit kupní cenu za zboží Prodávajícímu některým z níže uvedených způsobů:
·     bezhotovostně převodem na účet Prodávajícího
·     online platební kartou
·     prostřednictvím Google Pay
3.2    Pokyny pro bezhotovostní platbu (zejména číslo účtu a variabilní symbol, který je Kupující povinen v platbě uvádět) budou Kupujícímu sděleny v elektronické zprávě).
 
3.3    Platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti GOPAY s.r.o., která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadává Kupující pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti GOPAY s.r.o.
 
3.4    V odůvodněných případech (především u objednávek s celkovou cenou nad 10 000 Kč případně nedojde-li k dodatečnému potvrzení objednávky dle čl. 2.9 těchto obchodních podmínek) může Prodávající požadovat zálohu na kupní cenu. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé ceny zboží před jeho odesláním nebo předáním Kupujícímu (§ 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije).
 
3.5    V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy. Závazek Kupujícího uhradit kupní cenu je při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího.
 
3.6    Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení kupní ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího. Faktura bude též fyzicky přiložena ke zboží a dostupná v uživatelském úču.
 
3.7    Při platbě převodem na účet Prodávající zboží skladem expeduje zpravidla do 2. pracovního dne od připsání příslušné částky na svůj účet.
 
3.8    V případě nemožnosti vyřídit objednávku Kupujícího do 3 pracovních dnů, bude Kupující Prodávajícím kontaktován (e-mailem nebo telefonicky) s informací o předpokládaném (novém) termínu dodávky. Kupující je oprávněn od objednávky odstoupit v případě, že nový termín dodávky nebude pro něj přijatelný.
 
3.9    Způsoby dodání zboží jsou:
·     zásilkou kurýrní službou PPL
3.10 Zboží je možné doručit v rámci České republiky a vybraných zahraničních zemí.
 
3.11 Náklady spojené s balením a na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží, včetně způsobu a času dodání zboží, jsou uvedeny ve webovém rozhraní obchodu a budou uvedeny v přijetí objednávky ze strany Prodávajícího.
 
3.12 Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží bude Kupujícímu sdělena v potvrzení objednávky. Doba uvedená na webovém rozhraní je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.
 
3.13 V případě, že na webovém rozhraní nebylo zboží uvedeno jako dostupné skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, bude Prodávající vždy Kupujícího informovat v případě:
 
a) mimořádného výpadku výroby zboží, přičemž Prodávající Kupujícímu sdělí novou očekávanou dobu dostupnosti zboží nebo informaci o tom, že nebude možné zboží dodat
 
b) prodlení s dodáním zboží od dodavatele Prodávajícího, přičemž Prodávající sdělí Kupujícímu očekávanou dobu dodání
 
3.14 V případě, že Prodávající nebude schopen dodat Kupujícímu zboží ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení uvedené v potvrzení objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, je Kupující i Prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
 
3.15 V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s takovým doručováním. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Prodávající zašle Kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce. Úhrada těchto nákladů je splatná do 14 dnů od doručení e-mailu.
 
3.16 Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik doručení zboží Kupujícímu v souladu s kupní smlouvou. Bezdůvodné odmítnutí zboží Kupujícím se nepovažuje za nesplnění povinnosti dodat zboží ze strany Prodávajícího ani za odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího.
 
3.17 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
 
3.18 V případě, že Kupující zboží nepřevezme a neodstoupí od kupní smlouvy v souladu s těmito obchodními podmínkami, má Prodávající nárok na náhradu nákladů spojených s marným dodáním zboží a jeho uskladněním v paušální výši 100,- Kč, jakož i dalších nákladů, které Prodávajícímu z důvodu nepřevzetí zboží Kupujícím vzniknou, a dále má právo od kupní smlouvy odstoupit.
 
3.19 Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží (včetně nákladů na dodání), nikoli však dříve, než zboží převezme. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo okamžikem, kdy měl Kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil. Kupující je povinen při převzetí zboží od přepravce zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky není Kupující povinen zásilku od přepravce převzít.
 
3.20 Pokud Prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je podmínkou vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně Kupujícího zaplacení minimální výše celkové kupní ceny zboží ve výši, která je uvedena na webovém rozhraní. V případě, že Kupující odstoupí od kupní smlouvy toliko částečně (tj. ohledně části zboží) a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy Kupujícím, nedosahuje minimální výše, která je nezbytná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma ve smyslu předchozí věty tohoto odstavce, je Kupující povinen dopravu zboží Prodávajícímu dodatečně uhradit.
 
3.21 Při koupi digitálního obsahu bude digitální obsah ve formátu pdf nebo obdobném dodán na e-mail Kupujícího jako příloha e-mailové zprávy nebo zasláním odkazu, na kterém bude obsah možno stáhnout či otevřít. Kupující je oprávněn rozmnoženinu e-booku užít pouze pro svou osobní potřebu, nesmí rozmnoženinu díla žádným způsobem dále rozšiřovat, a to jak za úplatu, tak i bezplatně
 
3.22 Při koupi on-line kurzu bude Kupujícímu vytvořen uživatelský účet a budou vygenerovány a na elektronickou adresu uvedenou v objednávce zaslány přístupové údaje. Po přihlášení s využitím přístupových údajů vám bude digitální obsah (on-line kurz) dodán zpřístupněním členské sekce.
 
3.23 Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, aby měl Kupující k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující pracovat s dokumenty ve formátu .doc a pdf. Pro on-line přehrávání obsahu je nezbytné připojení k síti internet s dostatečnou rychlostí připojení. Prodávající neodpovídá za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti internetového připojení Kupujícího. Obsah může být krátkodobě dočasně nedostupný z důvodu údržby dat nebo výpadků serveru. Webové rozhraní může být aktualizováno bez předchozího upozornění.
 
4.   ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
 
4.1  Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
·     zboží vyrobeného podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
·     zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Kupující porušil, a
·     zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej Kupující porušil;
·     o dodání novin, periodik a časopisů;
·     digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči (zejména e-knihy, online kurzy a semináře či živé kurzy), poté, co bylo započato s plněním; při objednávce digitálního obsahu bere Kupující na vědomí, že od takové kupní smlouvy není možné vzhledem k její povaze odstoupit, protože příslušný digitální obsah bude Kupujícímu poskytnut ke stažení, a tedy i k okamžitému užívání (tj. před uplynutím 14 denní lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy). Tím není dotčeno právo Kupujícího odstoupit od kupní smlouvy ohledně ostatního zboží, pakliže bylo nakupováno společně s digitálním obsahem, pakliže to jeho povaha umožňuje.
·     O poskytování služeb (online kurzy, živé kurzy a semináře), jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty za úplatu,
4.2    Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 těchto obchodních podmínek, má Kupující podle § 1829 odst. 1 a 2 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne, kdy Kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží, nebo
·     poslední kus zboží, objedná-li Kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
·     poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
·     první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
4.3    Od smlouvy může Kupující odstoupit jakýmkoliv jednoznačným prohlášením vůči Prodávajícímu (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na kontaktní adresy Prodávajícího). Pro odstoupení od smlouvy může Kupující využít také vzorový formulář, který tvoří Přílohu č. 1 obchodních podmínek.
 
4.4    V případech, kdy má Kupující právo od kupní smlouvy odstoupit, je i Prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží Kupujícím.
 
4.5    Odstoupením od kupní smlouvy se smlouva od počátku ruší. Zboží musí být Prodávajícímu vráceno nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy na Kontaktní adresu nebo do sídla Prodávajícího. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud Kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Zboží musí být Prodávajícímu vráceno nepoškozené, neopotřebené, neznečištěné a bez známek užívání.
 
4.6    Kupující k vrácenému zboží přiloží kopii dodacího listu a faktury, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, a dále písemné vyjádření o odstoupení od kupní smlouvy a zvoleném způsobu vrácení peněz (převod na účet, osobní převzetí hotovosti nebo poštovní poukázka či jinak). Vyjádření rovněž musí obsahovat kontaktní adresu, telefon a elektronickou adresu Kupujícího.
 
4.7    Ve lhůtě 10 pracovních dnů od vrácení zboží Kupujícím je Prodávající oprávněn provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené Kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká Prodávajícímu vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. V takovém případě je Prodávající oprávněn ještě před vrácením kupní ceny tuto ponížit o náhradu škody (snížení hodnoty zboží).
 
4.8    V případě odstoupení od kupní smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu veškeré přijaté peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy Kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je od Kupujícího přijal, nebo způsobem, jaký Kupující požadoval, přičemž ale vždy i zasláním na jím sdělený bankovní účet nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud Kupující žádný do 10 dnů od odstoupení Prodávajícímu nesdělí), s čímž Kupující tímto vyslovuje svůj souhlas za podmínky, že mu tímto způsobem nevzniknou žádné další náklady. Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal, podle toho, která z uvedených skutečností nastane dříve.
 
4.9    Jestliže Kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
 
4.10 Při zasílání je Kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Za zboží podstatně poškozené či zničené při přepravě v důsledku použití nevhodného obalu nelze vrátit kupní cenu a náklady na dodání zboží, resp. Prodávající je oprávněn nárok na náhradu škody vzniklé na zboží jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny a případně vzniklý rozdíl Prodávající Kupujícímu vrátí.
 
4.11 Náklady spojené s navrácením zboží Prodávajícímu v případě odstoupení od kupní smlouvy Kupujícím hradí Kupující, a to i pokud nemůže být zboží navráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
 
4.12 Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy v případech uvedených v těchto obchodních podmínkách a dále v případě, že zboží z objektivních příčin (zboží se již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat do ČR, výrazně se zvýšila jeho cena nebo náklady na dodání apod.) není možné za původních podmínek dodat, nebo se plnění stane objektivně nemožným, nebo pokud nemá Kupující vyrovnány veškeré závazky vůči Prodávajícímu splatné ke dni vystavení objednávky.
 
4.13 V případě, že Prodávající odstoupí od smlouvy, bude Prodávající Kupujícího o této skutečnosti neprodleně informovat. V případě, že Kupující již zcela nebo zčásti uhradil kupní cenu, bude mu přijatá částka vrácena bezhotovostně na účet sdělený mu pro tento účel Kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud Kupující žádný do 3 dnů od odstoupení Prodávajícímu nesdělí), a to nejpozději do 10 dnů od odstoupení od kupní smlouvy.
 
4.14 Byl-li společně se zbožím poskytnut dárek, pozbývá darovací smlouva, která je mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, odstoupením od kupní smlouvy kteroukoliv ze stran účinnosti a Kupující je povinen tento dárek zaslat společně s vraceným zbožím Prodávajícímu.
 
5.   ODPOVĚDNOST ZA VADY, REKLAMACE
 
5.1    Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a příslušnými ustanoveními zákona o ochraně spotřebitele).
 
5.2    Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady Prodávajícího též na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
 
5.3    Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
 
5.4    Je-li Kupující podnikatelem, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohli zjistit, nejpozději však do 3 dnů od převzetí zboží.
 
5.5    Je-li Kupující spotřebitelem, má právo uplatit práva z vadného plnění ve lhůtě 2 let od převzetí zboží
 
5.6    Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá za to, že zboží:
·     odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a případně jiným ujednaným vlastnostem;
·     je vhodné k účelu, pro který jej Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil;
·     je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
5.7    Prodávající odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
·       je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
·       věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže Prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
·       je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
·       věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
5.8    Ustanovení čl. 5.6 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že Prodávající Kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a Kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
 
5.9    Má-li věc vadu, je Kupující oprávněn požadovat její odstranění. Podle své volby pak může požadovat dodání nové věci nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; uvedené se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a zda věc může být druhým způsobem odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající je oprávněn odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
 
5.10 Prodávající odstraní vadu věci v přiměřené době po jejím vytknutí ze strany Kupujícího tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který Kupující věc pořídil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.
 
5.11 Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
·     prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 5.10 těchto obchodních podmínek,
·     se vada projeví opakovaně,
·     je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
·     je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
5.12 Je-li vada věci nevýznamná, Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 5.11 těchto obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná.
 
5.13 Projeví-li se vada v rozmezí 1 roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, leda že to povaha vady či zboží vylučuje.
 
5.14 Reklamaci (uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží) může Kupující uplatnit zasláním e-mailu na elektronickou adresu info@barboraenglischova.cz nebo písemně zasláním na adresu Jaselská 416/2, 415 03 Teplice, Česká republika. Pro reklamaci je možné využít také vzorový formulář, který tvoří Přílohu č. 2 obchodních podmínek.
 
5.15 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a Kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty dle předchozí věty může Kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je Kupující požadoval.
 
5.16 Prodávající je povinen vydat Kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
 
5.17 Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však Kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud Prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
 
5.18 Toto ustanovení se nepoužije u zboží Prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží, jakož i z dalších důvodů uvedených v reklamačním řádu.
 
5.19 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností Prodávajícího za vady může upravit reklamační řád Prodávajícího.
 
 
6.   OSOBNÍ ÚDAJE, ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A COOKIES
 
6.1    Svou informační povinnost vůči Kupujícímu související se zpracováním osobních údajů Kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností Prodávajícího plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
 
6.2    Svou informační povinnost vůči Kupujícímu související se zpracováním osobních údajů Kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
 
6.3    Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení Kupujícího plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
7.      ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
 
7.1    V případě, že právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že právní vztahy se řídí českým právem.
 
7.2    V případě, že některé ustanovení těchto obchodních podmínek je neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se svým smyslem nejvíce blíží neplatnému, neúčinnému nebo nepoužitelnému ustanovení. Neplatností, neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Měnit či doplňovat kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek) lze pouze písemnou formou.
 
7.3    Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu nebo v objednávce, nebo v rámci komunikace mezi stranami.
 
7.4    Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu Prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu Kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou Prodávajícím stanovena.
 
7.5    K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím z kupní smlouvy.
 
7.6    Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
 
7.7    Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
 
7.8    Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
 
7.9    Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek je:
 
Příloha č. 1 – Vzorový formulář odstoupení od kupní smlouvy
Příloha č. 2 – Vzorový formulář pro reklamaci
 
Kontaktní údaje Prodávajícího:
Kontaktní adresa:
Jaselská 416/2, 415 03, Teplice, Česká republika
Kontaktní e-mail:
info@barboraenglischova.cz
Kontaktní telefon:
+420 606 229 359
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. 10. 2024.
*   *   * 

 
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát:                  [BUDE DOPLNĚNO].
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy:
 
Jméno a příjmení:
 
Adresa:
 
E-mailová adresa:
 
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:
 
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu:
 
 
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti DETOXIKUJ ŽIVOT s.r.o. („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Společnosti odeslal.
 
Datum:
Podpis:
 
PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát:                  [BUDE DOPLNĚNO].
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy:
 
Jméno a příjmení:
 
Adresa:
 
E-mailová adresa:
 
Zboží, které je reklamováno:
 
Popis vad Zboží:
 
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy:
 
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
 
Datum:
Podpis: